تبلیغات
!!!google irani!!! - 5 ‌نكته برای بهتر دیده‌شدن در اینترنت
!!!google irani!!!

تبلیغات

لینکدونی

آرشیو موضوعی

لینکستان

صفحات جانبی

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :

5 ‌نكته برای بهتر دیده‌شدن در اینترنت

در مسایل گوناگون دنیای وب، اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد. به‌ویژه در رابطه با چگونگی لینك دادن یا ندادن یك وب‌سایت به وب‌سایت‌های دیگر در زمینه بهینه‌سازی موتورهای جستجو ‌(SEO)‌ و دپارتمان‌های بازاریابی سازمان‌های متوسط و بزرگ. وقتی نوبت به لینك دادن به وب‌سایت‌های دیگر می‌رسد، مدیران وب‌سایت معمولا دست‌و‌پای‌شان شل می‌شود. آنها می‌ترسند این كار سبب شود تا:

– اعتبارشان خدشه‌دار شود

– رده موتور جستجویشان پایین بیاید

– از رتبه‌صفحه‌شان ‌(PR)‌ كم شود

– با دست خودشان راهی بسازند تا كاربرانشان را از دست بدهند.

البته این نگرانی‌ها تا حد زیادی بی‌پایه و اساس است. لینك دادن در وب یك امر عادی است، به‌طوری كه بیشتر كاربران به‌دنبال چنین چیزی هستند و به این كار احترام می‌گذارند. بنابراین خیالتان راحت باشد كه اعتبارتان خدشه‌دار كه نمی‌شود هیچ، حتی ممكن است به‌خاطر لینك‌دادن‌ها و هدایت‌كردن‌های صحیح، اعتبار بیشتری نیز به‌دست بیاورید. حتی اگر لینكی كه شما به آن وب‌سایت داده‌اید،‌كاربران را به صفحه‌های ناخوشایندی چون تبلیغات فراوان و جوامع اطلاعاتی راهنمایی كند، كاربران سایت شما آن را نادیده می‌گیرند. ‌ ‌

درست به‌همین ترتیب، موتورهای جستجو بهترین وب‌سایت‌ها را از لینك‌هایی كه به دیگر نقاط فضای مجازی می‌دهند، می‌شناسند. بدین ترتیب، تا وقتی به وب‌سایت‌های مخرب، تبلیغاتی و صفحه‌های دزدیدن هویت و صفحه‌های موقت لینك ندهید، خیالتان از بابت بدنامی نیز راحت خواهد بود.

در مورد از دست دادن رتبه‌صفحه ‌(PR)‌ باید بگوییم كه بله، حدس‌تان درست است!‌به‌طور اصولی، هر لینكی كه به سایت خارجی می‌رود، یك فرصت از لینك وب‌سایت داخلی را از بین می‌برد. اما بسیاری از بهینه‌سازان موتورهای جستجو معتقدند كه لینك‌های خارجی به وب‌سایت‌های دیگر، تاثیر زیادی روی اعتماد و بالابردن رتبه‌صفحه می گذارد. ‌ ‌

و كسی كه به مورد آخر می‌اندیشد، یعنی همان از دست دادن كاربران، به‌واقع بزرگترین مثال تمام تاریخ كامپیوتر را نادیده گرفته است. گوگل را در نظر بگیرید، این وب‌سایت فقط به سایت‌های دیگر لینك می‌دهد و آن‌ها را نشان می‌دهد، اما پربازدیدترین موتور جستجوی دنیاست. در صورتی كه بسیاری از سایت‌های دیگر كه محتویات اصل خود را دارند، از این تعداد بازدیدكننده بی‌بهره‌اند. دلیل اصلی این موضوع را باید سود حاصل در استفاده از لینك‌ها جستجو كرد. اگر لینكی به بیرون از وب‌سایت می‌دهیم، آیا آن لینك برای ما سود خواهد داشت یا خیر؟ ‌ ‌

بیایید مثال‌های دیگری از جمله ‌Twitter‌، ‌Digg‌، ‌Delicous‌ و ‌Yelp‌‌را ببینیم، همه آنها تلاش می‌كنند هر چه بیشتر اتصال خارجی ایجاد كنند، اما بیایید نگاه كنیم كه چطور هر روزه به آمار بازدیدكنندگان‌شان افزوده می‌شود. این نكته را همیشه مدنظر قرار بدهید كه لینك دادن به سایت‌های مفید، باعث می‌شود كاربران از شما تشكر كنند و در پاسخ، بیشتر به سایت شما سر بزنند.

بعد از این همه مبارزه درمقابل كج‌نظری‌ها بهتر است درون افكار مثبت شیرجه بزنیم! مواردی كه در زیر آمده است تماما به منفعتی كه از قرار دادن لینك‌های سطحی و بدون دنباله عایدتان می‌شود، برمی‌گردد.

1.لینك به‌خارج، هدایت كاربران

اگر شما در سایت‌تان به سایت بزرگ یافتن معلم‌ها یا كلاس‌های محلی لینك بدهید،‌یا به وب‌سایتی برای مشاوره خرید خودرو، انگار كه مردم را با آن لینك‌ها هدایت می‌كنید. اما با كمی تحقیق می‌توان دریافت كه با معرفی وب‌سایت‌های دیگر، می‌توانید چشم‌ها را به‌چیزی كه می‌خواهیم لینك بدهیم، خیره كنیم. ‌

2. تبدیل شدن به مرجع

اصلا مهم نیست كه سایتی كه طراحی كرده‌اید، چقدر بزرگ است؟ در هر صورت باید بدانید شما برای همگان كافی نیستید و نمی‌توانید تمام اطلاعات و نیازهای یك كاربر را پوشش دهید. شما باید كاری كنید كه قدرت وب‌سایت و در واقع قدرت لینك‌هایتان را بالا ببرید تا بتوانید محیطی بهتر و جذاب‌تر برای بازدید‌كنندگان فراهم كنید. اگر هنگام وب‌گردی لینك مناسبی پیدا كردید كه با محتویات وب‌سایت‌تان همخوان بود، بهترین كار این است كه همان لینك‌ها را در وب‌سایت خود قرار دهید تا میان وب‌‌سایت مشابه‌، به‌عنوان مرجع شناخته شوید.

3. رفتار الگوریتمیك موتورهای جستجو

بررسی‌هایی كه تیم‌های تحلیل هرزنامه‌ها و لینك‌های ناخواسته انجام داده‌اند، به نتایج جالبی منتهی شده است. یكی از آنها كه در واقع، هرزنامه معكوس یا ضدرتبه نام دارد، به فرستنده لینك نگاه می‌اندازد و از آن به‌عنوان درجه كیفیت لینك استفاده می‌كند. بدین ترتیب، اگر لینكی كه شما می‌دهید، معتبر و خارج از دایره هرزنامه‌ها باشد، درجه كیفیت لینك‌های وب‌سایت شما بالا می‌رود و اعتماد موتور جستجو به‌وب‌سایت شما بیشتر می‌شود و به‌همین ترتیب،‌رتبه بهتری در میان رقیبان پیدا خواهید كرد.

4. لینك به خارج برابر با لینك به داخل

به‌جز چند وب‌سایت (از جمله ویكی‌پدیا و یوتیوب)، وب‌سایت‌هایی كه به یك وب‌سایت دیگر لینك می‌دهند، به‌طور پنهان و نانوشته، نسبت به ایجاد یك رابطه دو طرفه ابراز تمایل می‌كنند. در این صورت شما به بقیه سایت‌ها و سازندگان محتوا نشان می‌دهید كه به حضور در جمع تمایل دارید و منزوی نیستید.

5. ایجاد انرژی مثبت ‌ ‌

در وب، انسان‌های بسیار باهوشی وجود دارند كه می‌توانند باعث پیشرفت شما شوند و یا جلوی آن را بگیرند. زمانی كه شما، از فرصت‌ها استفاده می‌كنید و لینك‌های خاصی به بیرون می‌زنید، افرادی را كه كارشان استفاده از همین لینك‌هاست (بلاگرها، فعالان تالارهای گفتگو، خبرنگاران و ...) را مجاب می‌كنید با وب‌سایت شما تعامل بیشتری داشته باشند. در ابتدای كار،‌حضور این افراد در وب‌سایت‌تان احساس نمی‌شود، اما رفته رفته با بزرگتر شدن وب‌سایت‌تان، شاهد مزیت لینك دادن به بیرون خواهید بود. ‌ ‌

دلایل خوب دیگری برای این‌كه چرا باید به خارج از وب‌سایت‌تان لینك بدهید وجود دارد، اما اینها بیشتر به‌ذهن خطور می‌كرد. مطمئنا زمانی كه برای مشتری‌تان وب‌سایت می‌نویسید، ‌ایده‌های كامل‌تری به‌ذهنتان خطور می‌كند كه شنیدن آنها خالی از لطف نیست. ‌

درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : محمدرضا

آخرین پست ها

جستجو

چت 288

نظرسنجی

  • به نظر شما این وبلاگ تا چند درصد توانسته رضایت شما را جلب کنه(حتماً پاسخ دهید)؟






نظرسنجی 288

نویسندگان